Schilderen is voor mij een puur intuïtief proces. Ik maak mijzelf een beetje leeg, en laat het werk procesmatig ontstaan.Toeval kan daarbij een rol spelen. Van belang is dat ik van materialen houd en graag met mijn handen werk. Ik maak mijn eigen raamwerken, span doeken op het raam en prepareer die. Voordat ik begin met schilderen, meng ik mijn eigen verf, al dan niet met zand, verdikkingsmiddelen of andere materialen. Pas daarna begint het creatieve proces van het schilderen. Ik schilder vooral vlakken, corrigeer die vlakken of schilder ze gewoon weer weg en op die manier laat ik laag op laag ontstaan. Er is dus geen sprake van een vast plan.       
Mijn werken zijn veelal abstract zonder enige verwijzing naar herkenbare beelden; ze staan volledig op zichzelf. Mijn schilderijen zijn de ene keer verstillend, de andere keer lekker rauw. Mijn belangrijkste inspiratiebron of liever gezegd mijn voedingsbodem, is de natuur.   
 
Verleden en heden

 

In mijn leven is de natuur altijd belangrijk geweest. Ik heb gewoond en gewerkt op het platte land, veelal heel concreet: geiten hoeden, kaas en wijn maken, broden bakken in een stenen oven met sprokkelhout. In het verleden heb ik varkens gehouden die buiten scharrelden, kippen en bijen. Ik bouwde kotten en was met al die werkzaamheden direct betrokken bij de natuur. Ik heb gewoond op het platteland van Montalto (Italië) en St. Michielsgestel (Noord-Brabant).    
Op dit moment ligt bij mij de nadruk op het kunstzinnige vlak. Ik woon nog steeds in een landelijke omgeving, aan de voet van de Loonse & Drunense Duinen. Het direct vertoeven in de natuur, de wandeling, de verwondering,  de ruimte, zijn prikkels die mij bewegen om te schilderen.
Mijn interesse gaat vooral uit naar moderne en hedendaagse kunst. Oudere meesters als Wassily Kandinsky, Paul Klee, Juan Miró en Mondriaan boeien mij in hoge mate. Evenals kunstenaars van een later stadium als Willem de Kooning, Jackson Pollock, Gottlieb en vele anderen.